Методичні рекомендації



(методичні рекомендації класному керівнику).

 Профорієнтація - це науково обгрунтована система соціально-економічних, психолого-педагогічних, медико-біологічних і виробничо-технічних заходів з надання молоді особистісно-орієнтованої допомоги у виявленні та розвитку здібностей і схильностей, професійних і пізнавальних інтересів у виборі професії, а також формування потреби і готовності до праці в умовах ринку, багатоукладності форм власності та підприємництва. Вона реалізується через навчально-виховний процес, позаурочну і позашкільну роботу з учнями.

Цілі:
- надання профорієнтаційної підтримки учням в процесі вибору профілю навчання і сфери майбутньої професійної діяльності.
- вироблення у школярів свідомого ставлення до праці, професійне самовизначення в умовах свободи вибору сфери діяльності відповідно до своїх можливостей, здібностей та з урахуванням вимог ринку праці.
Завдання: - отримання несуперечливих даних про переваги, схильностях і можливостях учнів для поділу їх за профілями навчання;
- забезпечення широкого діапазону варіативності профільного навчання за рахунок комплексних та нетрадиційних форм і методів, що застосовуються на уроках елективних курсів і у виховній роботі;
- додаткова підтримка деяких груп школярів, у яких легко спрогнозувати складності працевлаштування - учнів корекційних класів та шкіл та ін;
- вироблення гнучкої системи кооперації старшому ступені школи з установами додаткової і професійної освіти, а також з підприємствами міста, регіону.
Професійна орієнтація - це багатоаспектна система, що включає в себе просвітництво, виховання, вивчення психофізіологічних особливостей, проведення психодіагностики, організація елективних курсів, а також, що особливо важливо, занять з психології. Це невипадково, тому що тільки на них відбувається безпосередній вплив на психіку школяра через спеціально організовану діяльність спілкування. Т. о. можна виділити наступні аспекти: соціальний, економічний, психолого-педагогічний, медико-фізіологічний.

5-7 класи: розвиток у школярів особистісного сенсу в придбанні пізнавального досвіду і інтересу до професійної діяльності; подання про власні інтереси і можливості (формування образу "Я"); придбання первинного досвіду в різних сферах соціально-професійної практики: техніці, мистецтві, медицині , сільському господарстві, економіці та культурі.
8-9 класи: уточнення освітнього запиту в ході факультативних занять та інших курсів за вибором; групове та індивідуальне консультування з метою виявлення та формування адекватного прийняття рішення про вибір профілю навчання; формування освітнього запиту, відповідного інтересам і здібностям, ціннісним орієнтаціям.
10-11 класи: Навчання діям по самопідготовці і саморозвитку, формування професійних якостей в обраному виді праці, корекція професійних планів, оцінка готовності до обраної діяльності.

Класний керівник: спираючись на концепцію, освітню програму і план виховної роботи школи:
- становить для конкретного класу (групи) план педагогічної підтримки самовизначення учнів, що включає різноманітні форми, методи, засоби, що активізують пізнавальну, творчу активність школярів;
- організовує індивідуальні та групові профорієнтаційні бесіди, диспути, конференції;
- веде психолого-педагогічні спостереження схильностей учнів (дані спостережень, анкет, тестів фіксуються в індивідуальній карті учня);
- допомагає учням проектувати індивідуальну освітню траєкторію, моделювати варіанти профільного навчання та професійного становлення, здійснювати аналіз власних досягнень, складати власний портфоліо;
- організовує відвідування учнями днів відкритих дверей у вузах та середніх професійних навчальних закладах;
- організовує тематичні та комплексні екскурсії учнів на підприємства;
- надає допомогу шкільному психологу в проведенні анкетування, учнів і їх батьків з проблеми самовизначення;
- проводить батьківські збори з проблеми формування готовності учнів до профіль ному та професійному самовизначенню;
- організовує зустрічі учнів з випускниками школи - студентами вузів, середніх професійної навчальних закладів.

Комментариев нет:

Отправить комментарий

  ВСЕУКРАЇНСЬКИЙ ПРОЄКТ З ПРОФОРІЄНТАЦІЇ ТА ПОБУДОВИ КАР’ЄРИ