Рекомендації початковій школі
Профорієнтаційна робота для учнів 1-4 класів
Профорієнтаційна робота для учнів 5 - 7 класів
Профорієнтаційна робота для учнів 8-9 класів
Профорієнтаційна робота для учнів 10-11 класів
Профорієнтаційна робота в школі
Профорієнтаційна робота для учнів 1-4 класів
Профорієнтаційна робота для учнів 5 - 7 класів
Профорієнтаційна робота для учнів 8-9 класів
Профорієнтаційна робота для учнів 10-11 класів
Профорієнтаційна робота в школі
(методичні рекомендації класному
керівнику).
Профорієнтація - це науково
обгрунтована система соціально-економічних, психолого-педагогічних,
медико-біологічних і виробничо-технічних заходів з надання молоді особистісно-орієнтованої
допомоги у виявленні та розвитку здібностей і схильностей, професійних і
пізнавальних інтересів у виборі професії, а також формування потреби і
готовності до праці в умовах ринку, багатоукладності форм власності та
підприємництва. Вона реалізується через навчально-виховний процес, позаурочну і
позашкільну роботу з учнями.
Цілі:
-
надання профорієнтаційної підтримки учням в процесі вибору профілю навчання і
сфери майбутньої професійної діяльності.
-
вироблення у школярів свідомого ставлення до праці, професійне самовизначення в
умовах свободи вибору сфери діяльності відповідно до своїх можливостей,
здібностей та з урахуванням вимог ринку праці.
Завдання:
- отримання несуперечливих даних про
переваги, схильностях і можливостях учнів для поділу їх за профілями навчання;
-
забезпечення широкого діапазону варіативності профільного навчання за рахунок
комплексних та нетрадиційних форм і методів, що застосовуються на уроках
елективних курсів і у виховній роботі;
-
додаткова підтримка деяких груп школярів, у яких легко спрогнозувати складності
працевлаштування - учнів корекційних класів та шкіл та ін;
-
вироблення гнучкої системи кооперації старшому ступені школи з установами
додаткової і професійної освіти, а також з підприємствами міста, регіону.
Професійна
орієнтація -
це багатоаспектна система, що включає в себе просвітництво, виховання, вивчення
психофізіологічних особливостей, проведення психодіагностики, організація
елективних курсів, а також, що особливо важливо, занять з психології. Це
невипадково, тому що тільки на них відбувається безпосередній вплив на психіку
школяра через спеціально організовану діяльність спілкування. Т. о. можна
виділити наступні аспекти: соціальний, економічний, психолого-педагогічний,
медико-фізіологічний.
5-7 класи: розвиток у школярів
особистісного сенсу в придбанні пізнавального досвіду і інтересу до професійної
діяльності; подання про власні інтереси і можливості (формування образу
"Я"); придбання первинного досвіду в різних сферах
соціально-професійної практики: техніці, мистецтві, медицині , сільському
господарстві, економіці та культурі.
8-9 класи: уточнення освітнього
запиту в ході факультативних занять та інших курсів за вибором; групове та
індивідуальне консультування з метою виявлення та формування адекватного
прийняття рішення про вибір профілю навчання; формування освітнього запиту,
відповідного інтересам і здібностям, ціннісним орієнтаціям.
10-11 класи: Навчання діям по самопідготовці і саморозвитку,
формування професійних якостей в обраному виді праці, корекція професійних
планів, оцінка готовності до обраної діяльності.
Класний
керівник: спираючись на концепцію, освітню програму і план
виховної роботи школи:
-
становить для конкретного класу (групи) план педагогічної підтримки
самовизначення учнів, що включає різноманітні форми, методи, засоби, що
активізують пізнавальну, творчу активність школярів;
-
організовує індивідуальні та групові профорієнтаційні бесіди, диспути,
конференції;
-
веде психолого-педагогічні спостереження схильностей учнів (дані спостережень,
анкет, тестів фіксуються в індивідуальній карті учня);
-
допомагає учням проектувати індивідуальну освітню траєкторію, моделювати
варіанти профільного навчання та професійного становлення, здійснювати аналіз
власних досягнень, складати власний портфоліо;
-
організовує відвідування учнями днів відкритих дверей у вузах та середніх
професійних навчальних закладах;
-
організовує тематичні та комплексні екскурсії учнів на підприємства;
-
надає допомогу шкільному психологу в проведенні анкетування, учнів і їх батьків
з проблеми самовизначення;
-
проводить батьківські збори з проблеми формування готовності учнів до профіль
ному та професійному самовизначенню;
-
організовує зустрічі учнів з випускниками школи - студентами вузів, середніх
професійної навчальних закладів.
Комментариев нет:
Отправить комментарий