понедельник, 19 сентября 2016 г.

Професія ‑ менеджер: бути чи не бути?

«Містер М» ‑ менеджер, управлінець вищої ланки ‑ велика фігура в бізнесі. Управлінці-професіонали затребувані у всіх сферах. Хто вони – «технарі» чи економісти?

Хто не мріє стати менеджером, той, швидше за все, уже ним є. Сьогодні менеджер ‑ вочевидь, одна з найпопулярніших професій у сфері великого бізнесу. Що ж відрізняє управлінця-професіонала від фахівця середнього рівня? Якщо подивитися на менеджерів у міжнародних компаніях, то відразу стає ясно, що єдиного рецепту, як добитись успіху на цьому терені, не існує.

Серед сучасних «акул великого бізнесу» є як чисті «технарі», так і економісти. А деякі взагалі не мають вищої освіти. Одним із яскравих прикладів того, як можна зробити приголомшливу кар’єру та піднятися на бизнес-олімп, не маючи при цьому фундаментальної освіти у сфері управління, є колишній глава концерну DaimlerChrysler Юрген Шремп. Він почав простим майстром у Mercedes-Benz, а з роками очолив автоконцерн у Штутгарті, провівши злиття з американським «Крайслером».


Лідер за покликанням


Головна якість сучасного менеджера ‑ це все-таки лідерство. На його плечах лежить відповідальність за цілу команду. Причому справжній керівник обслуговує інтереси відразу трьох груп людей ‑ акціонерів компанії, співробітників і клієнтів. Захищати інтереси утримувачів акцій так само важливо, як розвивати потенціал своїх працівників. Від менеджера очікують швидкого ухвалення рішень, що не обов’язково прийдуться до душі всім. Він має створювати додану вартість і мислити в категоріях «ціна» й «якість».

Сьогодні можна говорити про перевиробництво менеджерів, але не грамотних керівників. Такі фахівці завжди в ціні. Остання фінансова криза, що потрясла світову економіку, оголила слабкі сторони управлінців. Якщо не всі, то багато хто забули про свою відповідальність і жили одним днем, орієнтуючись виключно на швидкий заробіток. Але саме для менеджера важливим є стратегічне бачення на роки вперед.

У полоні цифр і технологій ‑ помилковий шлях


Менеджеру в технологічному концерні важливо володіти двома якостями ‑ умінням оптимізувати процеси та працювати з цифрами. Велику допомогу в цьому можуть надати технічні знання, адже менеджеру-технарю простіше розібратись у всіх деталях виробництва й налагодити бізнес-процеси. Проте досвідчений керівник не повинен ставати рабом цифр і технологій. Для нього важливо знайти оптимальну комбінацію та вирішувати проблеми в комплексі.

В сучасних умовах керівникам усе частіше доводиться проводити реструктуризацію бізнесу. Для цього необхідно розбиратись у таких показниках, як витрати, виручка, прибуток, грошові потоки. Проте всі ці чинники не мають аніякого значення, якщо в менеджера немає стратегії. Головні задачі, що належить вирішувати керівнику, ‑ це де й як конкурувати. Уміння скласти бізнес-план, проаналізувати можливості та ризики, розпізнати технології майбутнього – якості, що найбільш затребувані сьогодні.

Інтелігент на рівні емоцій


Не останню роль в управлінні відіграє людський чинник. Сучасний керівник повинен уміти спілкуватися з персоналом і клієнтами, ставити задачі, що мають здійснюватись і створювати додаткові імпульси для їх вирішення. У психології цю якість називають «емоційним інтелектом» (від англійської emotional intelligence), маючи на увазі під ним здатність усвідомлювати та розуміти власні емоції та емоції оточуючих і тим самим упливати на них.

Керівник має бути в центрі й об’єднувати команду. Разом із вищезазначеними якостями, сучасний менеджер має розбиратись у політичній обстановці та володіти міждисциплінарним підходом.

Отже, підіб’ємо підсумки. Менеджер обслуговує інтереси відразу три сторони ‑ акціонерів, колег і клієнтів. Від нього очікують швидкого реагування. Одна з найцінніших якостей для сучасного управлінця ‑ стратегічне бачення. «Перевиробництво» менеджерів ‑ це міф. Сьогодні, як ніколи, потрібні кваліфіковані керівники.

Сергій Франк, консультант у сфері міжнародного бізнесу

Комментариев нет:

Отправить комментарий

  ВСЕУКРАЇНСЬКИЙ ПРОЄКТ З ПРОФОРІЄНТАЦІЇ ТА ПОБУДОВИ КАР’ЄРИ